lördag 31 mars 2012



Uppmaning till gemensam förbön - Forslin
12/20/2011

På söndag kväll den 4 dec. 2011 fick Sigrid en sång i Anden och Åke ett profetiskt budskap.
"Det jag nu kommer att säga har varit återkommande denna möteshelg i Byske", berättar Åke.


Under första lovsången såg jag en bild på Europas flaggor, samma som man kan se på olika TV reportage när det gäller EU s beslut. Denna bild kom tillbaka vid varje möte under helgen. Orden från en sång kom till mig på söndag morgonen, ”Ni behöver mig Jesus, nu mer än någonsin för världen är i den ondes våld, speciellt Europas länder.” Så hörde jag Herren säga: ”Det är mitt folk som ska rädda Europas länder. Det är mitt folk, som ska rustas till strid i andevärlden, men glöm icke de andra länderna, som krigar och strider för rättvisa.”

Än en gång hör jag Herren säga: ”Det är ni mitt folk som ska strida för tiden går mot sitt slut, men jag vill och t.o.m. begär att ni ska resa er upp i Enhet och ropa till mig. Be inte bara för det som rör sig i er närhet utan ge er kraft i bön. Stå sida vid sida så ska jag bönhöra er, säger Herren. Res upp ett bönealtare där elden ska brinna dag och natt, den får aldrig slockna. Tänd en eld, tänd en eld mitt älskade folk, för ni färdas i denna världs svårigheter.

Denna helg har varit en helg, då jag sände min tjänare för att mitt folk ska vara enade och allt mörker som har varit är för evigt glömt, säger Herren. Gräv ej i de gamla brunnarna utan låt mitt vatten ge er kraft och styrka. Se på varje människa oavsett om de vandrar min väg eller ej, se på dem som mina älskade barn för hela ert land och hela Europa är så fyllt av människohat, men säger Herren, ni ska ge överflödande kärlek till medmänniskorna. Be för de länder som varit i krig den sista tiden. Ert älskade Sverige har fått vara i fred men det pågår ett kallt krig, som jag ska ge er kraft att strida för, säger Herren.

Det kommer en klocka att ringa in en speciell tid, säger Herren och det är en signal att då är det stora bönebehov, säger Herren. Jag kommer att över hela Europa resa upp böneledare som ska vara ledda av mig, säger Herren. Det kommer att bli ett sådant bönekontaktnät den kommande tiden, som det aldrig har varit tidigare, säger Herren. De böneeldar, som man har försökt att tända, har blåst ut, t.o.m. blivit utblåsta av trossyskon men, säger Herren de är förlåtna för de har lidit nederlag. Men om ni inte förlåter dem som gjort fel kommer ingenting att hända hur ni än ber! Börja med en förlåtelsebön, säger Herren som grund för den bön jag kallar er till för Europas länder och även för världen, för mina ögon ser och mina öron hör vad som ropas ifrån mitt älskade folk, säger Herrens Ande. Amen

Åke och Sigrid Forslin
2011-12-04

Inga kommentarer: